Weer terug in de bewoonde wereld

2 februari 2023 - Prachuap Khiri Khan, Thailand

Was dus niet voor niks dat we een dag later dan gepland naar Koh Taluh maar ook nu was het bijna niet te doen meters hoge golven teisterden onze boot werden van links naar rechts geslingerd opgepakt door de golven en zomaar een stuk verder weer neer gekwak maar eindelijk naar zo’n 3 kwartier (normaliter duurt dit 15 minuten) kwamen we aan op Koh Taluh. Het weer werd op de dag van aankomst wel meteen beter lekker zonnig en warm enzovoort  denk dat dit door onze aanwezigheid kwam. Hier zagen we voor het eerst wat het corona tijdperk gedaan heeft,  dit eiland is 2 jaar op slot geweest dus niemand die het eiland bezocht toen wij  hier voor de eerste keer kwamen ( 5 jaar geleden) was het levendig en best wel druk nu waren er 4 gasten inclusief ons tweetjes voordeel is dat je enorm in de Thaise watten wordt gelegd door het daar aanwezig personeel en de schildpadjes opvang doet het nog heel goed is leuk om te zien hoe zie van klein naar een steeds groter bassin gaan. Zijn ook nog wezen snorkelen en hebben gezeild  met een catamaran.

Terug vaart verliep voorspoedig waren binnen no time weer op het vaste land ophaal mannetje liet F1 op zich wachten omdat we eerder waren dan gepland maar zitten nu weer heerlijk op ONS plek in Baan Grood .

Foto’s staan er ook weer op

1. Hent.:
    2 februari 2023
    Het ziet er weer fantastisch uit.
    Leuk om te lezen op de vroege morgen aan het ontbijt
    hier in Guadeloupe.
    Heerlijk zo verwend te worden.
  2. Auky:
    Heel mooi allemaal.
  3. Willy van Gijn:
    2 februari 2023
    Fijn om weer iets te lezen over jullie Thailand avonturen. Overtochten per boot zijn kennelijk vaker een probleem. Ik kan me de verhalen van een aantal jaren geleden nog herinneren. Toen zelfs opgehaald met een helicopter.
    Nu weer op het vasteland op een prachtige plek. Verder genieten luitjes!
  4. Marianne Wiggers:
    2 februari 2023
    Zo dat gedoe met hoog water lijkt me niet prettig en ook nog net in de tijd dat wij in Nederland stilstaan bij de waterramp 70 jaar geleden. Het was een mooie herdenking op tv te zien met veel verhalen over deze ramp. Maar bij jullie schijnt de zon alweer, dus geniet maar lekker ontspannen verder.
  5. Remko en Karin:
    3 februari 2023
    Hoi Jos en Rosa
    Het is duidelijk dat jullie aan het genieten zijn! Leuk hoor al die foto’s. Nog veel plezier saampjes.
    Groetjes Remko en Karin