De 4e etappe op naar Pranburi

20 februari 2020 - Tambon Thong Chai, Thailand

Laatste dag in Prachuap Khiri Khan (lastige naam) de reis hier naar toe was leuk, de taxi chauffeur (n vrouw maar dit terzijde) bracht ons een eerste instantie naar Pranburi dat was haar vertelt en dus gebeurd het zo, duurde wel ff voor we het aan verstand konden brengen dat we hier pas over enkele dagen naar toe zouden gaan, moeilijk moeilijk maar uit eindelijk begreep ze het toch en na behoorlijk wat vertraging toch maar weer op weg naar de juiste bestemming. We hebben het hier ondank een flinke bui regen prima naar de zin gehad , mooie strand wandelingen gemaakt  en vast oefenen voor mij voor het grote niets doen in 2021,, nu kijken wat de volgende locatie gaat brengen . Was ik nog vergeten we hadden hier een schitterend onderkomen direct aan het zwembad

1. Willy van Gijn:
    20 februari 2020
    De foto's geven een aardige indruk van het onderkomen. Ziet er allemaal goed uit. Ik ben best wel een beetje jaloers. Ik probeer ook al een beetje te oefenen voor het grote niets doen. Maar dat lukt op dit moment qua weer niet zo best. Jij hebt het over 1 regenbui.
    Die hebben we hier ook maar dan van maandag tot en vrijdag. Althans zo voelt het soms wel :-). Ook nog steeds een harde westenwind. Dat maakt het fietsen van en naar Nijmegen er in ieder geval niet leuker op. Wat dat betreft boffen jullie zeker met het weer daar in Thailand. Ben weer benieuwd naar de reisverhalen over de nieuwe locatie.

Groetjes, Der Willie
  2. Marion:
    20 februari 2020
    Ziet er weer super uit hoor! Gelukkig is het hier in Nijmegen ook altijd zonnig, dus wat dat betreft ben ik niet jaloers hoor ;-)
    Ziet ernaar uit dat je langer in Thailand moet blijven, huis is nl nog niet verkocht... wel geld van de keuken afgekregen :-)
    Geniet van jullie fijne vakantie, de spannende taxiritjes, want ja, waar kom je dan de volgende keer uit???
  3. Herman pruis:
    hai Rosa en Jos
    het ziet er heel mooi uit, wij zitten te wachten dat het wat warmer wordt, want de wind en regen kunnen wij moeilijk prettig vinden, maar we slaan ons er wel doorheen, wij hopen dat jullie het samen plezierig en naar de zin hebben, maar dat kan niet anders met die omgeving en temperaturen, graag tot een volgend verslag.
    groetjes en veel plezier ook van Thomas natuurlijk, die is tijdelijk bij ons in huis.
    herman en Ineke
  4. Frau dokter Bert:
    20 februari 2020
    Met het grote nietsdoen in het vooruitzicht , mogelijk langere periode's in Thailand, zouden jullie je natuurlijk vast in de thaise taal kunnen verdiepen.
    Wordt al dat langdurig langs lege zwembaden liggen ook nog een beetje nuttig besteed.
  5. Liesbeth:
    Hallo Jos en Rosa,
    Wat genieten jullie toch weer en dat grote niets doen in 2021 is een heerlijk vooruitzicht. Maar ik hoor van alle pensionada's dat ze het dan drukker hebben dan ooit . . . Haha. Veel plezier nog en spreken elkaar snel. Liefs uit Eindhoven.
  6. Marianne Wiggers:
    20 februari 2020
    Tja in zo'n land is het prettig oefenen voor het grote niksdoen. Maar als je het goed aanpakt, gaat dat hier ook prima lukken hoor! Het is vaak een kwestie van loslaten en b.v. je hobby's weer oppakken. Nog veel plezier!
  7. Hent.:
    21 februari 2020
    Hoi hoi ziet er weer goed verzorgt uit.
    Lekker relaxen en niets hoeven doen.
    Dat is pas vakantie.
    Ik moet hier in Guadeloupe zelf het schijthuus schoon houden, en voor het vreten en de hele mik mak zorgen blijft doorgaan hier. Ben gewoon jaloers.
    Maar we hoeven niet meer te werken voor een baas dat scheelt.
    Oefen maar goed het is zo 2021 de tijd vliegt voorbij.
    Het weer hier is ook veel regen de laatste dagen. En een koude wind. Vannacht koud gehad op bed met alleen een dekbed overtrek. Niet normaal eigenlijk.
    De kokosolie zat stief in de pot vanmorgen normaal vloeibaar.
    Nou we weten weer van elkaar hoe de vlag erbij hangt.
    Tot horens weer en geniet XXX